روزنامه همشهری نوشت: روغن هست، اما کم است؛ این را صاحبان مغازهها و مسئولان فروشگاههای بزرگ میگویند. طبق گفته آنها، شرکتهای پخش، توزیع انواع روغن خوراکی را بهشدت کاهش دادهاند و دلیل آن را کاهش فروش شرکتها اعلام کردهاند.
اکبر فتحی، معاون برنامهریزی و اقتصادی وزارت جهادکشاورزی گفت: اطلاعات سامانهها نشان میدهد که روغن خوراکی در انبارها وجود دارد، اما واردکنندگان بنا به دلایلی همچون تعیین قیمتها، افزایش حقوق گمرکی و افزایش مالیات بر ارزشافزوده، این کالا را به بازار عرضه نمیکنند.