شرط و شروط جدید و عجیب دولت برای واردات خودرو

۸ ماه قبل ۱۴
معاون سازمان برنامه و بودجه ضمن اعلام اینکه برنامه‌ریزی شده تا پایان سال بودجه به تصویب مجلس برسد و به بودجه یک دوازدهم نخواهیم رسید، از مجوز برداشت ۱۳۰ هزار میلیاردی از صندوق توسعه ملی و همچنین تخصیص ارز...

خبرآنلاین: حمید امانی همدانی در نشستی خبری گفت: صف دریافت ارز طوری است که با توجه به اولویت‌های کشور ارز کمتری به خودرو رسیده و سال بعد هم سیاست مثل امسال است و پیش‌بینی می‌شود ارز به واردات خودرو تخصیص داده شود، اما تخصیص ارز به واردات خودرو بر اساس شرایط ارزی کشور خواهد بود.

شرط و شروط جدید و عجیب دولت برای واردات خودرو

وی همچنین از مجوز برداشت ۱۳۰ هزار میلیاردی از صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت:‌ با اجازه‌ای که در آذرماه صادر شده، سهم صندوق توسعه ملی از صادرات نفت در سال ۱۴۰۲ از ۴۰ درصد به ۲۰ درصد کاهش یافت و این تغییر سهم صندوق توسعه ملی، حدود ۱۳۰ هزار میلیارد تومان منابع برای بودجه ۱۴۰۲ دولت ایجاد خواهد کرد.

امانی با بیان اینکه کنترل تورم و کاهش انتظارات تورمی از محورهای اصلی لایحه بودجه ۱۴۰۳ است و منابع بودجه سال آینده واقع‌گرایانه دیده شده است، اظهار کرد: امسال لایحه بودجه با توجه به اصلاحیه ماده ۱۸۲ آیین‌نامه اجرایی مجلس شورای اسلامی تغییر کرد و بیشتر ابهامات در این مورد بود. لایحه بودجه ۱۴۰۳ باید در دو مرحله تقدیم مجلس می‌شد. بنابراین ابهامات در مورد بودجه مربوط به افکار عمومی نبود و حتی نمایندگان مجلس هم تصوری مانند سال‌های گذشته داشتند.

به گفته معاون سازمان برنامه و بودجه، مرحله اول لایحه بودجه سال آینده شامل جداول کلان، اقلام درآمدی و هزینه‌ای در ۳۰ آبان به مجلس ارائه شد. در بخش اول مالیات‌ها، درآمد حاصل از فروش خدمات، فروش نفت و فرآورده‌های نفتی، فروش اوراق اسلامی به علاوه احکام مورد نیاز و بودجه‌ای آمده بود.

پ
خواندن خبر در منبع