مهرداد قریب، گزینه احتمالی مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی

۳ هفته قبل ۲۵
با افزایش بدهی‌های دولت و مشکلات مدیریتی در سازمان تامین اجتماعی و شستا، نام مهرداد قریب، معاون اسبق امور بیمه‌ای، به عنوان گزینه‌ای جدی برای مدیرعاملی مطرح شده است. این انتخاب می‌تواند تحولی مثبت در مدیریت این نهاد مهم ایجاد کند.

به گزارش شهریور نیوز؛ پس از سال‌ها و آمد و شد دولت‌های مختلف، این خبر می‌رسد که محتمل‌ترین فرد برای تصدی مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی، فردی متخصص از بدنه خود این سازمان است که از سطح کارشناسی تا مدیریت‌ها و معاونت‌های مختلف این سازمان را تجربه کرده است.

مهرداد قریب، معاون اسبق امور بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی، که از سطح کارشناسی و ریاست شعبه مشکین‌شهر تا مدیرکلی درآمد و وصول حق بیمه در سازمان مرکزی را تجربه کرده، اکنون به عنوان جدی‌ترین گزینه برای مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی مطرح شده است.

با توجه به روند سریع تغییرات جمعیتی در کشور و تغییر نرخ نسبت پشتیبانی (نسبت بیمه‌شدگان به مستمری‌بگیران)، همچنین افزایش بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی تا ۷۲۶ هزار میلیارد تومان و عدم به‌روزرسانی پارامترهای بیمه‌ای، این سازمان مهم که ۵۶ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش دارد، با چالش‌های جدی مواجه شده است.

از دیگر مسائلی که در سازمان تامین اجتماعی نادیده گرفته شده، وضعیت شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) است که با ۹ هلدینگ اقتصادی بزرگ در زیرمجموعه خود، به دلیل ضعف مدیریتی در سال‌های اخیر با مشکلات زیادی روبرو شده است. در واقع، به دلیل عدم شأنیت کافی مدیران عامل در این سازمان، اعمال حاکمیت صحیحی بر شستا صورت نگرفته و حتی در انتصابات آن، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کمترین دخالتی داشته است.

اکنون با حضور فردی کارکشته و با تجربه‌ای چون مهرداد قریب که از خوشنام‌های صنعت بیمه کشور به حساب می‌آید و با رابطه مطلوبی که وی با رئیس‌جمهور و وزیر جدید کار دارد، احتمالاً شاهد آن خواهیم بود که سازمان تامین اجتماعی و شستا به مسیر صحیح خود بازگردند و از برگزاری تجمعات اعتراضی در مقابل این سازمان کاسته شود.